Pelik ! Pembeli Ini Tiba-tiba Menangis Dimeja Penjual Rambutan Ini, Namun Lebih Mengejutkan Bila Meja Dibuka Ada ‘Sesuatu’ Yang Muncul !

Loading...

Setiap ibu bapa sudah semestinya menginginkan yang terbaik buat anak-anaknya. Mereka rela bekerja keras demi memberikan buah hati mereka kehidupan yang terbaik.

Namun kadang-kadang tak semua keluarga memiliki kehidupan yang beruntung. Ada yang harus bekerja keras agar dapat mencukupi keperluan diri sendiri dan juga keluarganya.

Bahkan sehingga ada diantara ibu bapa yang mahu tidak mahu terpaksa membawa anaknya sekali ke tempat kerja dengan berbagai alasan.

Sepertimana kisah yang terjadi pada pasangan suami isteri ini yang berniaga di pasar di daerah Divisoria, Manila, Filipina.

Suaminya menjual jagung bakar sementara isterinya menjual rambutan. Kisah mereka viral di media sosial sejak seseorang yang bernama Shair Joy Mendelez memuatnaik di Facebook.

Mendelez menceritakan bukan hanya dia merasa terharu dengan pasangan suami isteri tersebut, namun juga terkejut setelah melihat apa yang ada di dalam meja yang digunakan untuk meletakkan rambutan.

Rupanya, saat meja dibuka terdapat dua anak kecil yang sedang tidur lelap di dalamnya. Seorang anak memakai baju kuning, sedangkan yang seorang lagi cuma memakai baju putih. Ternyata, kedua anak ini adalah anak pasangan ini.

Seterusnya Mendelez mengakui kasihan terhadap keluarga ini. Apatah lagi menurutnya hampir tidak ada pembeli pun yang datang ke tapak berniaga mereka.

Akhirnya, dia memutuskan untuk membeli 5 jagung bakar dan dan 3 kilogram rambutan. Mendelez juga mengajak pengguna facebook untuk turut membeli barang jualan mereka jika berkunjung ke pasar itu.

Pengguna media sosial menyambut baik akan usaha dan ajakan Mendelez serta turut bersimpati dengan keluarga tersebut.

Sumber : Brilio

Mohon Kongsikan
Loading...
.
.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *